Land Rover Defender 2.5 TD5 90 Bel Air Edition. 1 of 75
€ 34.950,-
Bouwjaar | 2005 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 95.000 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.495 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 2005 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 95.000 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.495 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autosport Brouns B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Schelsberg 175 |
Postcode | 6413 AE |
Plaats | Heerlen |
Provincie | Limburg |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)45 - 5725507 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autosportbrouns.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2002 - 2011
Technische informatie
Koppel: 300 Nm
Aantal cilinders: 5
Tankinhoud: 60 liter
Acceleratie (0-100): 17,5 s
Topsnelheid: 130 km/u
Ledig gewicht: 1.646 kg
Wielbasis: 236 cm
Interieur
Interieur: Paars, Stof
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 282 g/km
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,1 l/100km (1 op 9,9)
Brandstofverbruik in de stad: 12,1 l/100km (1 op 8,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9 l/100km (1 op 11,1)
Historie
Aantal eigenaren: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 525 - € 550 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Standaard
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden)
Defender Bel Air Edition, 1 of 75.
HISTORIE
Tweede eigenaar.
GARANTIE
12 maanden BOVAG garantie
SPECIFICATIES
INTERIEUR
3 zitter
Bel Air interieur
Lederen bekleding
Elektrisch bedienbare ruiten
Centrale vergrendeling
Kofferruimtebekleding Traanplaat Zwart
EXTERIEUR
Zwart uni
Opklapbare zwarte softtop met zijruiten
Voorschermen en motorkap Traanplaat
Reservewielhouder op motorkap
INFOTAINMENT
Premium Audio - AM/FM stereo/CD
Uitgebreid speakersysteem met Subwoofer
MECHANISCH
Heavy duty ophanging
2,5liter vijf cilinder turbodiesel met 122pk
In 1967 startte Jok Brouns sr. met onderhoud en reparatie van auto's. Dit is het begin van een rijke historie onder de naam Autosport Brouns. Na dealerschappen van Alfa Romeo in de jaren tachtig en Jeep in de jaren negentig hebben wij ons de laatste 20 jaar, onder de leiding van Jok Brouns jr., gespecialiseerd in de verkoop van bijzondere auto's van de juiste kwaliteit. Met vestigingen in Heerlen en Aken behoren wij inmiddels tot de erkende specialisten op dit gebied.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!