Land Rover Defender 2.5 TD5 110 SW S 27.222 Km 1e Eigenaar Ex Brandweer De Uiver Special
€ 49.950,-
Bouwjaar | 16-07-2002 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 27.222 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | T-029-RG Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.495 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 16-07-2002 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 27.222 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | T-029-RG Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.495 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | "De Uiver" Gespecialiseerd in Jaguar en Land Rover |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Provincialeweg Noord 85-87 |
Postcode | 6439 AB |
Plaats | Doenrade |
Provincie | Limburg |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)46 - 4421931 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.de-uiver.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2002 - 2011
Technische informatie
Koppel: 300 Nm
Aantal cilinders: 5
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 75 liter
Acceleratie (0-100): 17,5 s
Topsnelheid: 130 km/u
Maten
Afmetingen (LxB): 460 x 179 cm
Wielbasis: 279 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.955 kg
Laadvermogen: 995 kg
GVW: 2.950 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieur: Grijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 9
Milieu
CO2-uitstoot: 299 g/km
Fijnstofuitstoot: 75 mg/km
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,5 l/100km (1 op 9,5)
Brandstofverbruik in de stad: 12,2 l/100km (1 op 8,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,5 l/100km (1 op 10,5)
Historie
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 1
Staat
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 625 - € 670 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (3 maanden)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Beschikbare afleverpakketten:
- Afleveringspakket Base Ouder dan 10 jaar (inbegrepen): Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (3 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt; Nieuwe APK; Halve Tank Brandstof, Poetsen exterieur en stofzuigen interieur, Registratie, Tenaamstelling, Voertuigcheck, Vraag naar de voorwaarden
- Afleverpakket Plus Ouder dan 10 jaar (€ 795 meerprijs): Dit afleverpakket bevat (in plaats van afleverpakket "Afleveringspakket Base Ouder dan 10 jaar"): BOVAG garantie (3 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt; Nieuwe APK; Milieusticker, Onderhoudsbeurt conform schema, Professionele reiniging binnen- en buitenzijde, Safety Pack, Volle tank brandstof, Vraag naar de voorwaarden
- Afleverpakket Premium (€ 1.295 meerprijs): Dit afleverpakket bevat (in plaats van afleverpakket "Afleveringspakket Base Ouder dan 10 jaar"): BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt; Nieuwe APK; Airco reiniging, Einde garantie controle, Grote onderhoudsbeurt, Jaguar Land Rover Assistance, Nieuwe mattenset, Ozon behandeling interieur, Safety Pack, Volledige Waxoil behandeling exterieur, Volle tank brandstof
Overige informatie
Storingsmelding: Nee
Bandenset: All-seasonbanden
Deze Land Rover Defender 110 Station Wagon Td5 is nieuw ingezet bij de vrijwillige brandweer in Italië.
De perfecte basis voor restauratie of behoud van deze bijzondere brandweerauto uit 2002 met niet meer dan origineel 27.222 km., is perfect onderhouden
en wordt met een nederlands personenwagen kenteken geleverd.
Met zijn dynamische eigenschappen belooft deze Land Rover Defender u een heleboel rijplezier. Hij is ontwikkeld op een geavanceerd onderstel en biedt altijd een veilig weggedrag. De aandrijving van deze Land Rover wordt verzorgd door een vijfcilinder dieselmotor en een handgeschakelde vijfversnellingsbak.
De auto is voorzien van een
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!