Bouwjaar | 07-09-1964 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 25.680 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 650 cc |
Vermogen | 17 kW (23 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 07-09-1964 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 25.680 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 650 cc |
Vermogen | 17 kW (23 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Garage Maestricht |
Contactpersoon | Didier Bollen |
Adres | Calvariestraat 22 |
Postcode | 6211 NJ |
Plaats | Maastricht |
Provincie | Limburg |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 54362963 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.garagemaestricht.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
- A desperately attractive 500 D in ultimate "Trasformabile" configuration
- Finished in vibrant Verde Chiaro over a weaved Verde interior
- Upgraded with usability in mind, sporting a 600cc engine and synchronized gearbox
- The recipient of an exacting restoration in Italy
- Accompanied by its original jack, spare wheel and copy of the owner's manual
- Probably the best available anywhere today
The Fiat 500 D:
The story of the "original" 500 as people refer to today started in 1957 with the 500 "Nuova" - the definitive people's car to carry Italian families of 4 on their day-to-day commute. Initially rather unsuccessfully launched, by 1960 Fiat made some adequate changes to their "people's car" with lessons learned from the 500 N and 500 Sport which it had on offer until then.
Initially only available with a semi hardtop roof, Fiat offered the highly desirable folding back roof configuration as "Trasformabile" option on the D which was so synonymous with the N when it launched. The initial incentive for the usage of the folding back roof was to save costs quickly became a well-received feature on the 500. The D was more lavishly equipped than the previous models as well and most importantly, was the last 500 to be fitted with the "Rolce Royce-like" suicide doors that define the early 500's so evidently.
This Fiat 500 D:
We're happy to have found another great 500 D Trasformabile, a model we've gotten to know quite well over the years. The lovely specimen we have in front of us here, chassis no. 748434, was originally delivered on the 7th of September 1964, making it a relatively "late" example in the production run. Finished in the show-stopping specification of Verde Chiaro over a weaved Verde interior - this 500 D ticks all the right boxes. It is presented in near new condition thanks to a full restoration in Teramo, Italy (some imagery of restoration works on file) before making the trip to Maastricht. All aspects including mechanics, brakes, electrics and the body have meticulously been addressed with the right eye for detail. It goes without saying all ancillaries are functioning without exception.
The paint finish is vivid yet consistent and panel gaps are correct (for a Fiat 500) throughout. The interior is equally neat, sporting the correct rubber floormats as well as the overmats.
Presented in ultimate Trasformabile (or as the Italians call it: Tetto apribile - sounds much better doesn't it?) configuration, it simply does not get much better in Fiat 500 land, than this. With usability being a big factor in today's traffic conditions, this 500 has been upgraded with a 600 cc engine (engine type 126A.000) producing a whopping 22hp (compared to the original 17,5 - those few hp's make the world of difference in that field of play). Besides has the gearbox been upgraded with synchromeshes, making for a lo
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Fiat 500e | De beste Fiat die niet te koop is
Wat is de beste Fiat die er te koop is? Afgaande op de verkoopcijfers is dat de Fiat 500. De Fiat 500 heeft een aantrekkelijke vormgeving, prima rijeigenschappen en een bescheiden prijskaartje. Een elektromotor zou de 500 ook nog eens comfortabel, uitstootvrij en... bespottelijk goedkoop per kilometer maken. En alhoewel hij (hier) nooit te koop is geweest, bestaat er wel degelijk een elektrisch aangedreven versie: de Fiat 500e.
De Fiat 500e was ooit een kostbaar eco-speeltje, maar is als gebruikte auto juist een uitgekiende keuze: snel, stil en heel goedkoop per kilometer.
Plus
- veel comfortabeler dan andere stadsauto's
- minimale kilometerkosten
- vlot en wendbaar
Min
- beperkte actieradius
- inmiddels verouderd infotainment
- type 1-stekker voor opladen
Conclusie
De beste Fiat is de Fiat 500. En een proefrit leert dat de beste Fiat 500 de 500e is. Wat de 500e zo aantrekkelijk maakt, is op de eerste plaats de extreem lage kilometerprijs. Daarbij presteert de 500e beter dan een gewone 500, terwijl het comfort op een veel hoger niveau staat (van pruttelende tweecilinder naar het stilletjes zoemen van een elektromotor).
Echter, de Fiat 500e heeft de prijs van een royale middenklasser en is daarom nooit te koop geweest in Europa. Om te voldoen aan de wet, werd de 500e echter wél in Amerika aangeboden in 2014 en 2015. Met dank aan de subsidie van de Amerikaanse overheid en dankzij het aflopen van leasecontracten aldaar is de 500e nu een uiterst gewilde occasion. En dankzij de diensten van bedrijven zoals het "500e Fiat Center" te Kortenhoef is de beste Fiat 500 nu ook in Nederland te koop!