Alfa Romeo Stelvio 2.9 V6 AWD Quadrifoglio / PANO / ADAP. CRUISE / BTW-AUTO

€ 66.950,- incl. BTW

Bouwjaar 06-06-2019
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge BTW Financieren
Kmstand 59.876 km
Deuren 5
Kenteken P-783-XH Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.891 cc
Vermogen 374 kW (509 pk)

Alfa Romeo Stelvio 2.9 V6 AWD Quadrifoglio / PANO / ADAP. CRUISE / BTW-AUTO


€ 66.950,- incl. BTW

Algemeen

Bouwjaar 06-06-2019
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge BTW Financieren
Kmstand 59.876 km
Deuren 5
Kenteken P-783-XH Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.891 cc
Vermogen 374 kW (509 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Dick Lathouwers Automotive
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Kelvinweg 5a
Postcode 6101 WT
Plaats Echt
Provincie Limburg
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 41814760 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.dicklathouwers.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering
  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • in hoogte verstelbaar stuur
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • navigatiesysteem
  • open dak (electrisch)
  • parkeersensor
  • regensensor
  • startonderbreker
  • traction control
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: okt 2017 - nov 2018

Technische informatie
Koppel: 600 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 64 liter
Acceleratie (0-100): 3,8 s
Topsnelheid: 283 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 470 x 196 x 168 cm
Wielbasis: 282 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.805 kg
Laadvermogen: 655 kg
GVW: 2.460 kg

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 210 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9 l/100km (1 op 11,1)
Brandstofverbruik in de stad: 11,7 l/100km (1 op 8,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,5 l/100km (1 op 13,3)

Historie
Aantal eigenaren: 1

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 286 - € 325 per kwartaal

Alfa Romeo heeft zichzelf opnieuw uitgevonden met de succesvolle introductie van de Giulia in 2016. En later de Stelvio. Echte Alfa's zoals de Alfisti het konden beamen. Vlijmscherp stuurgedrag en natuurlijk een behoorlijk vermogen. En als kers op de taart een Quadrifoglio uitvoering met maar liefst 510pk uit een dubbel geblazen V6 die rechtstreeks is afgeleid van de V8 van Ferrari. Misschien is dat ook nog wel het meest opzienbarend aan de ontwikkeling. Alfa wilde namelijk niet zomaar een goede sedan en SUV introduceren. Nee, het moest direct spot-on zijn. En dus werden de beste technici van Ferrari betrokken bij de ontwikkeling van de gehele auto. Eerst werd het topmodel ontwikkeld. Dit heeft als voordeel dat de auto hoe dan ook bestand is tegen het vermogen en zich naar behoren laat controleren en rijden. Daarna zijn hier de minder krachtige varianten van afgeleid. Normaal is de volgorde andersom en word er een sportieve variant ontwikkeld op basis van een relatief tamme basisvariant door er simpelweg een krachtige motor in te zetten. U mag raden wat de beste volgorde is om tot een subliem resultaat te komen.

De Stelvio Q in Rosso Competizione oogt als een ware sportauto maar blijft door zijn ranke lijnenspel elegant waardoor het geen lompe SUV is. De parelglans in de lak is werkelijk fenomenaal en krijg al bij zijn introductie op de nu al legendarische 8C Competizione niets dan lof. Het staat de Stelvio bijzonder goed. In het interieur vinden we veel carbon en alcantara met rode accenten in de stiksels. Het glazen en elektrisch bedienbare panoramadak zorgt voor een mooi lichtinval. Ons exemplaar is origineel in België geleverd aan de eerste eigenaar van wie we de auto in 2022 hebben overgenomen. De BTW is verrekenbaar voor wie hem zakelijk wil kopen. Onderhoud is recent uitgevoerd. Kortom, ready to go!

= Bedrijfsinformatie =

Heeft u vragen over deze auto of wilt u een persoonlijke video ontvangen waarin uw vragen worden beantwoord? Neem contact op en ik sta u met plezier te woord. Ik ben telefonisch bereikbaar op 06-41814760 of via video middels WhatsApp, FaceTime of Facebook Messenger. Kijk op www.dicklathouwers.nl/collectie voor een uitgebre

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo Stelvio | De laatste der mechanen

Alfa Romeo verandert. Het merk maakt tegenwoordig deel uit van de Stellantis Groep waar ook Fiat, Opel, Peugeot en Citroën onder vallen. Dat betekent dat Alfa Romeo toegang heeft tot de modernste techniek en dus is het tijd om afscheid te nemen van puur mechanische aandrijving. Voor dat zover is ondergaat de Stelvio echter nog een laatste facelift.

Autotest | Alfa Romeo Stelvio De laatste der mechanen

De Alfa Romeo Stelvio is een van de weinige auto's in zijn soort zonder elektrische assistentie. Dat maakt de Stelvio mechanisch en puur, maar daar betaalt de bestuurder een hoger prijs voor.

Plus

  • uitstekend weggedrag voor een SUV
  • sterke motor (indien geprovoceerd)

Min

  • hoog verbruik
  • verouderde veiligheidsvoorzieningen

Conclusie

Toen Alfa Romeo de Stelvio in 2017 introduceerde was het zonder twijfel de meest sportieve SUV in zijn klasse. In de tussentijd is er echter veel veranderd. Inmiddels hebben de meeste grote SUV's plug-inhybride aandrijving en daarmee presteren ze beter, terwijl ze voordeliger zijn in aanschaf en gebruik.

De Stelvio zet daar met de puur mechanische opzet een lichter gewicht tegenover en dat komt het weggedrag ten goede. Bovendien zijn de veiligheidssystemen relatief eenvoudig en daarom bemoeien ze zich nauwelijks met het rijden. De klassieke techniek en de bijbehorende hoge CO2-belasting maken de Stelvio zo kostbaar, dat alleen de echte liefhebber die prijs nog wil betalen. Daarmee is de Stelvio de laatste der mechanen.

Deel deze advertentie