Renault Captur E-TECH
Luxeproblemen
De laatste generatie compacte auto's van Renault onderscheidt zich duidelijk van de concurrentie: ze bieden bovengemiddeld veel luxe en comfort. Ze bevinden zich daarom in de top van hun segment en vormen zelfs een voordelig alternatief voor auto's uit een hogere klasse. Nu zet Renault een volgende stap met de introductie van de Captur E-TECH. Weet deze Captur met plug-inhybride aandrijving de lat nog hoger te leggen?
De Renault Captur E-TECH is dankzij een half elektrische aandrijflijn nog comfortabeler dan de standaard Captur. De kilometerprijs ligt veel lager, maar de aanschafprijs nauwelijks hoger.
Plus
- zuinig en comfortabel
- ruim en praktisch
- geslaagde vormgeving
Min
- elektrische modus regelmatig automatisch uitgeschakeld
- rommelig, opdringerig geluid Bose audiosysteem
- onderstel heeft moeite met hoge gewicht accu's
Conclusie
Weet plug-inhybride techniek de Renault Captur naar een nog hoger niveau te tillen? Ja, maar niet veel hoger. Geheel volgens het boekje zorgt de half elektrische aandrijflijn voor meer rust, meer comfort en lagere kilometerkosten. En ook geheel volgens de voorschriften zorgt de combinatie van een elektromotor en een benzinemotor dat er zorgeloos kan worden gereden, zelfs wanneer de accu leeg is. Ondanks de extra techniek is de E-TECH even ruim als iedere andere Captur.
Echter, in het weggedrag is merkbaar dat de E-TECH zwaar is en dat doet het rijplezier geen goed. Daarbij zijn in de elektrische modus diverse mechanische en rijgeluiden hoorbaar die anders door de benzinemotor gemaskeerd worden. Tijdens het elektrisch rijden wordt de rust regelmatig verstoord door de benzinemotor die ongevraagd bijspringt om beter te presteren of om de airco aan te sturen. Daardoor zijn de rust en superioriteit die horen bij elektrisch rijden steeds van korte duur. Per saldo is de E-TECH echter nog stiller en nog comfortabeler dan de standaard Captur. De problemen die er zijn, zijn slechts luxeproblemen.
Renault Captur 110 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
26.500 km - 2022 € 25.450,-
40.173 km - 2019 € 14.950,-
14.787 km - 2020 € 23.890,-
30.771 km - 2018 € 14.945,-
44.453 km - 2017 n.o.t.k.
12.405 km - 2021 € 23.445,-
131.955 km - 2015 € 9.995,-
65.211 km - 2020 € 21.950,-
11.180 km - 2021 € 25.445,-
13.912 km - 2022 € 25.950,-
64.894 km - 2020 € 21.690,-
66.238 km - 2016 € 10.450,-
2024 € 36.250,- incl. BTW
45.396 km - 2019 € 15.390,-
17.527 km - 2018 € 13.950,-
61.408 km - 2019 € 15.445,-
58.237 km - 2019 € 14.945,-
73.193 km - 2019 € 14.945,- incl. BTW
55.502 km - 2018 € 18.945,-
2024 € 33.900,- incl. BTW
6.715 km - 2023 € 25.890,- incl. BTW
42.492 km - 2016 € 15.890,-
91.641 km - 2016 € 11.450,-
16.361 km - 2022 € 28.945,- incl. BTW
31.856 km - 2016 € 14.950,-