Volkswagen T-Roc Cabrio
Zonaanbidder
De T-Roc is een waar succesnummer voor Volkswagen. De reden is simpel: tegenwoordig is niet de hatchback (zoals de Golf) het meest verkochte type auto, maar de SUV (zoals de T-Roc). Juist omdat een Sports Utility Vehicle nu gemeengoed is, zoekt Volkswagen naar manieren om zich te onderscheiden van de massa. Eerst verscheen daarom de razendsnelle T-Roc R, nu is het de beurt aan de T-Roc Cabrio.
De Volkswagen T-Roc Cabriolet heeft geen uitgesproken rijeigenschappen, maar wel een uitgesproken karakter. Dit is een echte zonaanbidder die uitnodigt om zo veel mogelijk open te rijden.
Plus
- groot gevoel van vrijheid
- comfortabel met open en gesloten dak
- prima rijeigenschappen
Min
- matige prestaties
- minder ruim dan de standaard T-Roc
- niet leverbaar met vierwielaandrijving
Conclusie
Volkswagen heeft een lange historie met cabriolets, maar nooit eerder bouwde het een SUV-cabriolet. Een testrit leert dat deze combinatie geen slecht idee is. Op de eerste plaats omdat het een logisch idee is: de klant vraagt om een SUV en net zoals in het verleden wil Volkswagen graag een speciale uitvoering aanbieden in de vorm van een cabriolet.
Een aantal van de voordelen van een SUV gaan echter verloren tijdens de transformatie tot cabriolet. Wie een SUV koopt om de terreinwaardigheid of ruimte kan die smoes niet meer aanvoeren. De T-Roc Cabrio is niet leverbaar met vierwielaandrijving. De bagageruimte is grofweg gehalveerd en alhoewel de T-Roc Cabrio nog steeds kan worden aangemerkt als vierzitter, biedt de conventionele T-Roc meer ruimte achterin.
Als pretauto overtuigt de T-Roc Cabrio absoluut. Ondanks het feit dat de T-Roc Cabrio geen uitgesproken rijeigenschappen heeft, heeft de auto als geheel wel een uitgesproken karakter: dat van een echte zonaanbidder. De doordachte dakconstructie laat zich snel en eenvoudig bedienen, wat uitnodigt om zo veel mogelijk open te rijden. Als bijkomend voordeel geeft de hoge zit een nog groter gevoel van vrijheid dan gebruikelijk.
Volkswagen T-ROC 60 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
56.204 km - 2018 € 25.993,-
86.651 km - 2019 € 27.890,-
6.620 km - 2023 € 43.950,- incl. BTW
45.000 km - 2019 € 26.445,-
50.885 km - 2020 € 28.845,-
42.565 km - 2019 € 25.845,-
58.237 km - 2020 € 25.950,-
54.946 km - 2019 n.o.t.k.
61.733 km - 2021 n.o.t.k.
99.729 km - 2021 € 22.840,-
32.853 km - 2022 € 26.840,- incl. BTW
97.480 km - 2019 € 25.840,- incl. BTW
15.850 km - 2022 € 45.999,-
51.640 km - 2022 € 25.840,- incl. BTW
75.053 km - 2020 n.o.t.k.
84.119 km - 2021 € 22.440,- incl. BTW
64.183 km - 2019 € 23.950,-
2024 € 35.663,- incl. BTW
2024 € 35.663,- incl. BTW
2024 € 35.663,- incl. BTW
2024 € 35.663,- incl. BTW
2024 € 35.663,- incl. BTW
2024 € 35.663,- incl. BTW
2024 € 35.663,- incl. BTW
2024 € 35.663,- incl. BTW