Hyundai IONIQ
Klaar voor de toekomst
Hyundai begon als budgetmerk. Door efficiënt te werken en goed naar de concurrentie te kijken, wist de Koreaanse fabrikant naam voor zichzelf te maken. De laatste jaren richtte Hyundai zich vooral op kwaliteit. Daarin slaagt het merk, door als geen ander naar de klant te luisteren. Nu gaat Hyundai nog een stap verder: in het jaar 2020 wil het marktleider zijn op het gebied van milieuvriendelijke auto's.
De Hyundai IONIQ is de eerste auto die leverbaar is als elektrische auto, hybride en plug-in hybrid. De elektrische auto overtuigt met een behoorlijke actieradius en prima rijeigenschappen.
Plus
- forse actieradius
- (lokaal) emissievrij
- even vertrouwd als een traditionele Hyundai
Min
- stoelen oncomfortabel op lange afstand
- onzeker weggedrag vanwege lange veerwegen
Conclusie
Hyundai introduceert de IONIQ. De Koreaanse fabrikant lijkt daarmee wat laat, want vrijwel alle andere merken hadden al elektrische en semi-elektrische auto's in hun programma. Hyundai pakt het daarom anders aan. De IONIQ is zo ontworpen dat de auto nu al klaar is voor uiteenlopende vormen van toekomstige aandrijvingen.
Op het moment van schrijven is de IONIQ er als hybride, plug-in hybride en elektrische auto. Voor deze test is gereden met die laatste. Net als andere elektrische auto's is de IONIQ fluisterstil, razendsnel en natuurlijk (lokaal) emissievrij. Daarbij behoort de IONIQ overduidelijk tot de laatste generatie elektrische auto's dankzij een behoorlijke actieradius (280 km in theorie, 220 km in praktijk) en een moderne, complete uitrusting.
Hyundai Ioniq 11 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
97.111 km - 2019 € 18.744,-
182.464 km - 2020 n.o.t.k.
15.162 km - 2022 € 42.500,- incl. BTW
2023 € 899,-
43.547 km - 2021 € 17.999,- incl. BTW
8.426 km - 2023 € 48.950,- incl. BTW
23.898 km - 2022 € 35.900,- incl. BTW
14.873 km - 2022 € 42.500,- incl. BTW
2023 € 59.950,- incl. BTW
2023 € 56.950,- incl. BTW
18.421 km - 2021 € 49.950,- incl. BTW