Peugeot 408

Bovengemiddeld middenmaatje

Peugeot introduceert de 408. Zoals de naam al aangeeft, vult de 408 een plaatsje tussen de 308 en 508. Echter, afgaande op de specificaties zijn de verschillen met die bestaande modellen gering. Sterker nog: de techniek is op diverse punten identiek! De grote vraag is dus: wat is de meerwaarde van de Peugeot 408?

Autotest | Peugeot 408 Bovengemiddeld middenmaatje

De Peugeot 408 is een middelgrote auto met grootse allure. De 408 is origineel gelijnd, biedt volop ruimte en moderne aandrijflijnen. De i-Cockpit zorgt voor een unieke ervaring.

Plus

  • volop ruimte achterin
  • onderscheidende vormgeving
  • keuze uit benzine-, hybride- en elektromotoren

Min

  • elektrische auto pas vanaf 2024

Conclusie

Wat is het doel van de Peugeot 408? De mensen uit de SUV krijgen! Vanwege de hoge bouw zijn SUV's minder efficiënt dan traditionele lage auto's. Dat betekent hogere kosten voor en de klant en sinds kort ook voor de autofabrikant die belasting moet betalen over de verwachte CO2-uitstoot van iedere verkochte auto.

Met een katachtige charme en hints naar avontuur wil Peugeot de koper van de SUV naar de 408 lokken. Wat Autozine betreft is dat een verstandige verleiding. De 408 is namelijk bijzonder ruim voor een auto van deze omvang, dus qua functionaliteit is dit geen stap terug. De i-Cockpit zorgt voor betere controle en uitstekende ergonomie. Helaas laat de geheel elektrische versie nog even op zich wachten. Indien consequent wordt opgeladen, zorgt plug-inhybrideaandrijving voor een laag verbruik en zorgeloos rijden.