Nissan X-Trail
Innovatie zonder inspanning
Dit is de vierde generatie van de Nissan X-Trail. De X-Trail begon als terreinwagen voor recreatief gebruik en groeide steeds verder uit tot gezinsauto. Deze volgende generatie zet een opmerkelijke nieuwe stap: de auto is innovatief en behoudend tegelijk. Hoe zit dat precies?
De Nissan X-Trail is innovatief en conservatief tegelijk. De techniek is vernieuwend, terwijl Nissan er alles aan doet om geen enkele inspanning of aanpassing van de bestuurder te vragen. Rijdt goed.
Plus
- comfort van een elektrische auto, zonder noodzaak tot opladen
- ook onder moeilijke omstandigheden eenvoudig te rijden
- ruim en praktisch
Min
- matige klank Bose-audiosysteem
- testauto niet vrij van rammeltjes
- minder zuinig dan standaard hybride
Conclusie
De vierde generatie van de Nissan X-Trail is een bijzondere auto. Onderhuids is de X-Trail namelijk heel innovatief. Tegelijkertijd doet Nissan er alles aan om te voorkomen dat de bestuurder de X-Trail als vreemd ervaart of de routines moet aanpassen.
Zo ziet de X-Trail er niet uit als een vliegende schotel of een product uit de windtunnel. De X-Trail is een SUV met een stoere en avontuurlijke uitstraling. Dankzij de ruime buitenmaten is dit één van de weinige 7-zitters in het segment, alhoewel het correcter is om van een "5+2"-zitter te spreken.
Het meest bijzonder is de aandrijflijn. Met "E-Power" biedt de X-Trail de rust, souplesse en prestaties van een elektrische auto zonder de noodzaak om op te laden met een stekker. Daar staat tegenover dat de "X-Trail e-Power" wel moet tanken als een auto met benzinemotor en bovendien meer verbruikt dan een doorsnee (plugin) hybride. Wie dat nadeel voor lief neemt, ervaart de X-Trail als meer comfortabel en meer capabel dat de concurrentie.
Wanneer wordt gekozen voor het optionele "e-4ORCE" komt de techniek nog beter tot zijn recht. Dan reageert de X-Trail ongeacht de situatie op dezelfde vertrouwenwekkende manier. Kortom: de X-Trail zorgt voor innovatie zonder enige inspanning van de bestuurder.
Nissan X-Trail 22 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
2024 € 43.485,- incl. BTW
84.441 km - 2017 € 19.990,-
67.590 km - 2020 € 26.700,-
148.419 km - 2016 € 17.940,-
2024 € 62.245,- incl. BTW
34.594 km - 2020 € 28.250,-
2024 € 50.680,- incl. BTW
14.350 km - 2023 € 49.900,- incl. BTW
2024 € 59.830,- incl. BTW
17.200 km - 2023 € 46.890,- incl. BTW
118.299 km - 2019 € 25.480,-
16.320 km - 2022 € 47.744,- incl. BTW
2024 € 55.982,- incl. BTW
2.201 km - 2023 € 57.980,- incl. BTW
45.399 km - 2018 € 23.900,-
48.535 km - 2020 € 28.895,-
60.229 km - 2017 € 20.945,-
112.883 km - 2016 € 16.450,-
76.555 km - 2019 € 25.950,-
69.908 km - 2020 € 26.990,-
7.605 km - 2023 € 44.495,- incl. BTW
161.075 km - 2003 € 4.395,-