Renault Megane Electric
Gouden greep
De meeste autofabrikanten gaan stap voor stap over op elektrische aandrijving. Voor alle zekerheid bieden ze naast elektrische auto's ook nog modellen aan met hybride- of verbrandingsmotor. Renault zet echter een gewaagde stap: de nieuwe Megane is er alleen als elektrische auto. Overschat Renault zichzelf of is de "Megane E-Tech" een gouden greep?
Dankzij elektrische aandrijving biedt de 5e generatie van de Renault Megane echt meerwaarde boven de voorgangers. De E-Tech is comfortabeler, ruimer, voordeliger aanschaf/gebruik dan de vorige Megane.
Plus
- grote sprong vooruit t.o.v. vorige Megane
- vlot, stil en uitstootvrij
- rijke, moderne uitrusting
Min
- (vooralsnog) niet beschikbaar als stationcar
- voorwielen kunnen vermogen niet altijd aan
- geen ruimte voor voeten onder voorstoel
Conclusie
Is de nieuwe elektrisch aangedreven Renault Megane E-Tech een gouden greep of een mispeer? Het eerste, want het is de enige logische weg tot echte vooruitgang. Met een verbrandingsmotor had Renault alleen kunnen innoveren op het gebied van uiterlijk en ergonomie. Bovendien zouden zowel Renault als de klant de hoofdprijs betalen. Autofabrikanten betalen namelijk belasting over de uitstoot van hun verkochte auto's. Inmiddels kosten elektrische auto's hetzelfde als auto's met verbrandingsmotor, maar die laatste zijn duurder in gebruik (brandstof, afschrijving, onderhoud).
Toch is de Megane E-Tech veel meer dan alleen een logische stap vooruit. Het nieuwe platform biedt veel binnenruimte uit beperkte buitenmaten (alhoewel niet zo extreem als sommige concurrenten). De elektrische aandrijving maakt het mogelijk om veiligheids- en assistentiesystemen slimmer en accurater te maken. En uiteraard zorgt de elektromotor voor veel meer comfort. Kortom: elektrische aandrijving was de enige logische manier om de nieuwe Megane significant beter te maken dan de vorige.
Renault Megane 80 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
75.324 km - 2019 € 18.500,-
88.205 km - 2017 € 18.500,-
77.927 km - 2020 € 21.840,-
83.663 km - 2019 € 17.900,-
66.484 km - 2016 € 14.390,-
9.685 km - 2023 € 38.780,-
2023 € 41.420,- incl. BTW
31.000 km - 2023 € 38.800,- incl. BTW
2024 € 39.736,- incl. BTW
2024 € 39.736,- incl. BTW
87.206 km - 2018 € 17.880,-
28.264 km - 2022 € 29.950,- excl. BTW
101.425 km - 2019 € 17.890,-
85.205 km - 2017 n.o.t.k.
166.427 km - 2016 € 9.745,-
98.256 km - 2018 € 29.899,-
56.414 km - 2020 € 20.750,- incl. BTW
4.369 km - 2023 € 41.900,- incl. BTW
€ 41.415,- incl. BTW
Renault Megane 1.6 TCe 205 EDC GT HEAD UP DISPLAY / PANORAMADAK / STOELVERWARMING / EASY PARK ASSIST
100.607 km - 2017 € 19.495,-
2023 € 45.253,- incl. BTW
2023 € 40.700,- incl. BTW
2023 € 37.450,- incl. BTW
Renault Megane E-Tech EV60 Optimum Charge Techno Volledig elektrisch / uitzonderlijk compleet / demo
12.600 km - 2023 € 39.750,- incl. BTW
Renault Megane E-Tech EV60 Optimum Charge Iconic 0-KM DEMO 30-11-2023 / NAVIGATIE / LEDER / FULL LED
2023 € 43.900,- incl. BTW