Auto advertentie

Porsche 911 2.7 Carrera MFI Targa

Prijs
€ 219.000,- Financial Lease
Categorie
Cabriolet
Bouwjaar
01-02-1974
BTW / Marge
Marge
Kmstand
183.171 km
Aantal deuren
2
Kenteken
PO-FI-27
Kleur
Geel
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.689 cc
Vermogen
154 kW (210 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam
Liberty Cars BV
Contactpersoon
Dave Agueria
Adres
De Valkenberg 3-A
Postcode
6301 PM
Woonplaats
Valkenburg a/d geul
Provincie
Limburg
Land
Nederland

Telefoon
+31 (0)43 - 6017390
Fax
+31 (0)43 - 6017391
Website

Opties & accessoires

  • deelbare achterbank (gelijk)
  • sportstoelen

Bijzonderheden

Deze zeer speciale uitvoering Porsche 911 MFI is slechts tussen 1974 en 1976 gebouwd Er zijn er slechts 631 stuks gebouwd waarvan 423 in 1974. Deze Porsche is in 1974 nieuw uitgeleverd door Porsche dealer Petermax Muller in Hannover aan Dhr. Claus Peter Offen. Deze heeft de auto in bezit gehad tot 1978 waarna hij naar Zweden is gegaan. Daar heeft hij zo'n 30 jaar gereden en is vervolgens in 2008 verkocht aan Dhr. Mattia Tonella uit Zurich Zwitserland. Daar is de auto tot 2015 geweest en vervolgens naar ons gekomen. Bij de auto zit het originele onderhoudsboekjes met stempels van uitgevoerde beurten in 1974,1975, 1976,1982,2001,2009,2010,2014. Daarnaast is er een ordner met allerlei documenten die de levensloop van de auto weergeven. Het originele uitleverings certifikaat is ook voorhanden. Voor de verzamelaar is dit een uniek exemplaar dat zeer zeker in waarde zal blijven stijgen in de toekomst. De auto is volledig gedocumenteerd d.m.v. documenten en facturen. Lees hier het verhaal van de MFI: Immediately after the legendary 1973 Carrera RS finished production a series of Carreras were built for the European market that were equivalent to the M472 optioned 73 RS Touring models. This rare and desirabled Porsche was the G-series Carrera 2.7 MFI (aka Euro Carrera 2.7) which used the same 911/83 RS mechanically fuel injected (MFI) engine that produced 210 bhp. The major difference between these Carreras and the RS was that they were built with the G-series body and interior instead of the earlier long hood form. The weight of the G-Series Carrera MFI was also 1075 kg like the 1973 RS Touring cars. All 1974 Carrera MFI cars either came with a ducktail or tail delete, while 1975 and later Carrera MFI either came with the whale tail or tail delete. What makes the early 911s, Carrera RS, and the 2.7-liter euro Carrera so interesting and thrilling to drive is the Bosch Mechanical Fuel Injection (MFI) setup. The glorious sound and instantaneous throttle response has a remarkable feel compared to the computerized injection systems of the 70s and 80s. In the December 1974 issue ofMotormagazine the Carrera 2.7 MFI was extensively tested and they measured a 0-60 mph time of 5.5 seconds. Porsche built similar number of coupes to the '73 RS with roughly1,026in 1974;508in 1975; and113in 1976. A total production of 1,647 as compared to 1,590 '73 Carrera RS built. Additionally Porsche built 631Targa versions of the Carrera 2.7 MFI between 1974 and 1976, including 20 in '76 for the Belgium police. These cars were never imported by Porsche into North America. The strict US emissions laws required smog equipment that drastically impacted the performance of the 2.7-liter motor. The US version of the Carrera in 1974-1975 used the significantly less powerful CIS (K-Jetronic) based injection engines to meet the California and US emission standards. The 1976 Carrera 2.7 MFI was the last street car Porsche ever pro

Deze auto advertentie delen met je vrienden